Endoszkópok a motorkerékpár oktatásban

Ha az ember fia az endoszkópokról hall, akkor általában összeszorult torokkal várja a fejleményeket. Mi a csuda köze lehet ezeknek az eredetileg orvosi készülékeknek a motorkerékpár-technikához?

A három dimenzióban történő számítógépes tervezésnek köszönhetően a mai motorkerékpárok olyan összezsúfolt szerkezetek, hogy a régen még pár perc alatt elvégezhető munkák is örökkévalóságnak tűnhetnek. Példának okáért cseréljen valaki gyertyát egy Honda CBR 1000 RR-en. Legalább egy órát el fog véle szöszmötölni.

Vannak olyan meghibásodások (nem minden hiba), amik endoszkópok alkalmazásával egyértelműen diagnosztizálhatók vagy kizárhatók.

  • Sok időt spórolhatunk, ha szétszerelés nélküli hiba megállapítás alapján előre megrendelhetjük a szükséges alkatrészt.
  • Garanciális vita estén szétszerelés nélkül eldönthető a javítás jogcíme.
  • Bukott versenymotoroknál megbontás nélkül eldönthető, hogy bejutott-é a motorba a kosz, vagy azonnal indítható a gép.
  • A vizsgálati eredmények, képek tárolhatók, visszakereshetők, kommentárral láthatók el.

Kedves Kolléga!

Hidd el nékünk, nagy élmény, amikor először nézhetsz körül egy összeszerelt motor belsejében

A műszaki endoszkópia tudományáról a MAMI Motorkerékpár-diagnosztika és tuning I. kiadványunkban olvashatsz részletesen.

Jó tanulást kívánunk!

(Magyarországon motorkerékpár-szerelő képzéssel foglalkozó intézmények közül csak a MAMI Csapata rendelkezik ilyen berendezésekkel!)

A MAMI Csapatának műhelyében lévő endoszkópot az EndoService Kft. forgamazza.

A műszaki endoszkópia oktatásában az Endo 2000 Bt-től kapunk segítséget.