Motorkerékpár-diagnosztikai oktató kamion

2000. tavaszán, egy péntek este két fiatalember (Lévay Károly és Máthé István) tempósan autózgatott Budapest felé. Szombathelyen, egy középiskolában tartottak előadást a tuning és a motorkerékpár-szerelés szépségeiről.

A hosszú úton hazafelé azon tanakodának, hogyan lehetne megszervezni a motorkerékpár-szerelő képzést az uruszág nagyobb városaiban. Az elméleti képzés még csak-csak megoldható, de mi légyen a gyakorlati oktatással? Isteni sugallat: tán egy mobilműhely?!

2003. decembere: Komoly tervezés, egyeztetés, üzleti terv elkészítése, és támogatók keresése után egy háromtengelyes, „színpados” félpótkocsi megvásárlásával kezdetét veszi egy három éves munka.

Első lépés gyanánt atomjaira bontottuk szerencsétlen vasat. Kibombáztuk a futóműveket, amik teljes felújításon estek át. Lebontottuk az egész fölépítményt, megerősítettük, átalakítottuk a kereszttartókat, homokfúvattuk és felületkezeltettük az alvázat, stb.

Közben a fantáziánk is megindult. Mike Tamás barátunkat bíztuk meg a kamion grafikai terveinek elkészítésével. 2004. tavaszán még csak ilyen, makett formában mustrálgathattuk.

Teltek, múltak a napok, s lassan kezdett tényleges alakot ölteni a monstrum. Ekkor már mi is bíztunk benne, hogy előbb utóbb lészen belőle valami.

Egy ekkora, majd 15 m hosszú és 2,5 m széles műhelybe azért tenni is köllene valamint. Hát légyen benne egy műhelyállás emelőpaddal, légyen tán egy fékhatás-vizsgáló pad, s ha belefér, akkor még egy teljesítménymérő pad is, mindez kiegészítve sok-sok csingilingivel, mérőeszközökkel, diagnosztikai műszerekkel. Lassan ezek is bekerültek.

A fölépítmény elkészülte után irány Dunaharaszti, ahol a teljesítménymérő pad zuhant be az előre kialakított padlószekrénybe, utána pedig rohantunk a Hungaroringre, a Yamaha márkanapjára, hogy mihamarabb bemutathassuk, ami eddig elkészült.

2005. januárja: Néhány lökött megszállott lélegzetét visszafojtva nézi, ahogy a sofőr rettentő precizitással kivontatja a fényezőkamrából a kész szervizkamiont (a kamra falai és a kamion két oldala közötti távolság mindössze 5-5 cm !!!), amire a Mike Művek fölpingálta az egyedi grafikát. Hát, számunkra döbbenetes élmény vót J

Innentől jöhettek az utómunkák, majd a bemutatás a szakkiállításokon (InterWheel, AutóDigaAutóSzalon).

A kamion tényleges oktatási rendszerbe állítása 2005. októberében történt meg. Stabil bázisa a Hungaroring alsó depójában található. Itt ismertetjük meg nappali és levelező szakos Tanulóinkat a motorkerékpár-diagnosztika rejtelmeivel.

2006 végén a Budapest Lízing jóvoltából vásároltunk egy IVECO Eurostar nevezetű, 470 LE teljesítményű nyerges vontatót, így sokkal könnyebben tudjuk mozgatni az egész miskuranciát. Ennek eredményeként indult el 2007 tavaszán a MAMI RoadShow, aminek keretében a Budapest Motorkiállítástól kezdve a Miskolci Motorkiállításon át a békéscsabai rendezvényen és a HD Fesztiválon is részt vettünk. Nagy örömmel vettük a Hungaroring megkereséseit is a Közlekedésbiztonsági Napokon való részvételre.

A motoros rendezvények szervezői a következő kondíciókkal vehetik igénybe szolgáltatásainkat.

Ha érdekel a teljesítmény-mérés, a fékhatás-vizsgálat, a motordiagnosztika, iratkozz be hozzánk itt! (Magyarországon csak a MAMI Csapata rendelkezik ilyen mobilműhellyel!)

Jó tanulást kívánunk!

A kamion tervezését és átépítését a N&B Kft. végezte.

Az utómunkák, a beállítások, a szigetelés, stb. Ferenci Gábor (30/950-3183) keze munkája.

A mérőpadokat az Energotest Kft. tervezte és készítette.

Grafikai tervezés és kivitelezés: Mike Tamás.

A légtechnikai berendezéseket a Schneider Légtechnika Kft. szállította.

A motorkerékpár-emelő padot a Motoroázistól vásároltuk.

A kamion szállításában az Inter- Épfu Kft. és a Soma-Trans Bt. volt nagy segítségünkre.

A kamion bázisállomása a Hungaroring.

Külön köszönjük támogatóink segítségét!

Suzuki, Yamaha, Shell, Honda, Allianz Hungária, KTM, Harley-Davidson.