MAMI Kupa, Brezova

Az egyeztetések még kora tavasszal elkezdődtek, személyesen találkoztunk egyszer Győrben, majd e-mailben tárgyaltunk sok alkalommal, de az igazi a verseny előtti pénteken, a helyszínen történt.

Körülbelül egy óra alatt megbeszéltünk mindent, gyorsan kiderült, hogy nem ma kezdték a srácok a versenyszervezést. Másnap a verseny után nyugodtan fellégezhettünk, hiszen a kisebb fennakadásoktól eltekintve simán ment minden, de ennyire ne szaladjunk előre, kezdjük rögtön a legelején.
Az időjárásra nem lehet panaszunk, hacsak az nem, hogy párszor elkezdett cseperegni, de csak a majré kedvéért. Reggel a pitesek kezdték a szabadedzéseket, elég korán, de nem panaszkodtak az aszfaltra. Egyébként a brezovai pálya kimondottan jól fog, viszont igencsak melós. Elkélt a hosszú ujjú póló a bőrruha alá, különben az izzadt testeket elég macerás volt kihámozni a gúnyából. A szezonkezdet előtt pár kategória úgy döntött, hogy két versenyt megy egy nap. Voltak akik inkább a két időmérő edzés mellett maradtak, ebből kifolyólag a harmadik idősávban vegyesen zajlottak az időmérő edzések és a versenyek.


A szlovák robogósok hat különböző kategóriában indultak. Ennyi idősávot nehéz lenne biztosítani, ezért három csoportban összevontan versenyeztek:
- Keeway + Street 50
- Sport 50 + Suzuki/Légh. |
- Racing 70 + Open + Racing Vízhűtés

Na, itt aztán nincs olyan robogó, aminek nem lehet kategóriát találni. A szlovák bajnokság bővelkedik futamokban és helyszínekben, a mieink is sokat vendégeskednek náluk - most végre viszonozhattuk a vendéglátást. Érdekesség, hogy a Keeway kategóriára a szlovákok rendszeresen visznek vagy 15 felkészített, bérelhető gépet, melyekkel bárki nevezhet a versenyeken.

Veterános szemmel:
Kicsit izgultunk Brezován, hogy megússzuk eső nélkül vagy nem. Néha szemerkélt, de végül kegyes volt hozzánk és megvárta a díjkiosztó végét. A mért edzés elején Marmoly Dani vezetett pár körig őt követte Frecska Jani majd Szabó Gábor. Itt lehetett látni, hogy a kis pályán a Yamaha erőfölénye a P20-al szemben lényegesen kisebb, mint a Kalocsai nagy körön. Tömörebb volt a mezőny, így Neumann Laciék és az idősebbek is fel tudtak zárkózni. Nagyon jó, és látványos verseny lett. Aztán valamitől "megcsúszott" Szabó Gabi keze a gázmarkolaton és futott egy 59,144es köridőt, amivel eldöntötte a rajtfelállási sorrendet. Így az első sor Szabó, Marmoly, és Frecska harctere lett. A hangversenyt "természetesen" megint Balogh Laci nyerte a Morinivel. A verseny rajtjánál Daninak majdnem sikerült betenni a P20-ast a Fritz Gyuri által reszelt Yamaha elé, de úgy látszik, hogy Gyurinak még jobban visz a reszelője. Így aztán a befutási sorrend ugyan az lett, mint a rajtfelállás, de a küzdelem nem hagy alább, Bábolnán folytathatjuk! A Szabó Kuksi Motoros klub versenyzői két első helyet gyűjtöttek be Szabó Gábor, és az NSR futam győztese, Kovács Bálint kitűnő versenyzésével, ezen kívül Szabó I. Gábor negyedik, Halmy Mátyás a 10. Szilner János a 12. és Szabó II. Gábor a 14. helyen végzett. Ők mindannyian a Szabó Kuksi S.E. versenyzői. A verseny színvonalát az is emelte, hogy Spáth Tibor tanár Úr, a hatvanas évek nagy versenyzője is megtekintette és tanácsaival segítette a versenyzőket.