MAMI Kupa - 2015 - Euroring

Fuss el véle!

A sorozat idei színvonalához méltó módon, elképesztő csatákkal, a vadonatúj kategória bemutatkozásával, no meg egy szomorú, csendes felvonulással búcsúzott a 2015-ös MAMI Kupa.

Vénasszonyok nyara ide vagy oda, lassacskán tényleg véget ér a 2015-ös motoros szezon. Szerencsére a MAMI Kupa utolsó fordulóját még sikerült jó időben lebonyolítani, bár a vasárnappal kapcsolatban mindenkit elkeserítettek az időjósok, ugyanis számításaik szerint egész napos, lankadatlanul szakadó esőt ígértek a hétvégére. Talán mondanom sem kell, a motorosok fohásza ezúttal is erősebb volt a rideg számoknál, így a beígért égi áldás végül elmaradt.

Vérfrissítés

Minden versenyző örömére a záró próbatételt idén is az örkényi Euro-Ringen bonyolították le a szervezők, a szezonban már másodszor látta vendégül a MAMI Kupát az örkény komplexum. A pálya méreteinek köszönhetően egy új kategóriát (karburátoros, legfeljebb 600 köbcentis, 2000 előtt gyártott gépek) is beiktattak a szervezők, aminek minden bizonnyal lesz még folytatása, hiszen ez csak egyfajta próbaüzem volt, ami egyáltalán nem sült el rosszul, sőt… A két nap során összesen tizenöt fő nevezett a legnagyobbak közé, igaz vasárnap csak öten voltak, de ezt valószínűleg a már említett, falsul beharangozott rossz időnek köszönhettük. Ezúttal is körünkben üdvözölhettünk két külföldi pilótát, akik kifejezetten az újonnan meghirdetett csoport miatt érkeztek, de egyikük még a Classic 3-ban is próbára tette magát. Bert Heider Németországból érkezett hozzánk, Manfred Strohmayer pedig Ausztriából - mindketten az Alpok-Adria Bajnokságban versenyeznek. Rajtuk kívül persze sok hazai induló is volt, nagyrészt 400-as, illetve 600-as gépekkel. Az első nap Gáspár Attila (Daróczy MSE), Pelyhe Attila és Vezendi Péter (MAFC) voltak a leggyorsabbak, vasárnap pedig Holovatti Zoltán, Manfred Strohmayer és Bert Heider végzett a dobogón. 


 A pályán már eldőltek a bajnoki címek, a díjkiosztóra azonban - a hagyományoknak megfelelően - januárig kell várnunk

Életre szóló tapasztalatok

A Yountimer 600 kategória megszervezése mellett más reformokkal is készültek a szervezők, mint például a szombat esti oktatással azok számára, akik még soha nem mentek pályán. A lelkes nézők, akik vették a fáradtságot és kimotoroztak Örkénybe most belekóstolhattak ebbe a varázslatos világba. A képzés négy részből állt, elsőként Bene Péter, a MAMI Iskola legsokoldalúbb egyénisége vette kezelésbe a nebulókat, és beavatta őket a különböző zászlójelzések titkaiba. Ezután Farkas Gábor, a műszaki gépátvétel vezetője a versenymotorok műszaki jellemzőiről és sajátosságairól mesélt, majd Bódis Richárd a versenyzők mentális felkészüléséről, a pályán és a depóban szükséges teendőkről tartott előadást. Végül, hogy teljes legyen a kép, Kecskeméti Márk supermoto-versenyző kalauzolta a társaságot az aszfaltcsíkon. Először ismertette, miként is kell közlekedni egy versenypályán, majd megmutatta az ideális íve(ke)t, és közben figyelte, hogy kinek mennyire sikerül elsajátítani a tanultakat, illetve néhány körönként személyre szóló tanácsokkal látta el a résztvevőket. 


 Az egyiknek sikerül... Több kicsúszás és „páros gyakorlat' is színesítette a versenyeket

Utódomra ütök

Szombaton kivételesen a Yountimer 90 kategórián belül kapott helyet a MiniGp is, mivel három ifjú, de annál ügyesebb versenyző is megtisztelt minket jelenlétével, név szerint Csáky Konor (Szabó Kuksi SE), Surányi Balázs (Daróczy MSE) és Szabó János Bregyó tanítványa, Számadó Máté (MAMI SE). Talán most fordult elő először a MAMI-Kupa történelmében, hogy két apa-fia páros is egyszerre volt a pályán, hiszen Balázs és Konor édesapja szintén a Youngtimer 90-ben versenyzik. Balázst és apukáját, Surányi Zoltánt (Daróczy MSE) már többször is láthattuk együtt, Konor viszont idén most volt itt először, de ettől függetlenül nagyszerű eredményekkel örvendeztette meg édesapját, Csáky Attilát (Szabó Kuksi SE). A fiatalok mellett még négy simsonos is bezsúfolódott a vegyes csapatba, így összesen tizenkilencen rajtoltak el. A simósok között Vrbovszki András (MAFC) állhatott a dobogó legfelső fokára. Az „eredeti” mezőnyben Pátkai Miklós (MAFC) és Dobos Róbert (MAMI SE) voltak a leggyorsabbak, őket a dobogón hol Surányi Zoltán követte robogójával, hol pedig Lakatos Herman (Spárta MSE) a Yamaha YZF-R 125-tel.