MAMI Kupa - Kecskemét

Túlfűtött hangulatban

Tikkasztó hőség, remek társaság és izgalmas motorversenyek - ezek egyikéből sem volt hiány június 25-26-án a kecskeméti Birizdo Kart gokartstadionban, ahol a MAMI Kupa idei harmadik versenyhétvégéjét rendezték.

Vágytunk már egy napos, esőmentes futamra, de ezúttal az égiek azért spórolhattak volna a fűtéssel, hiszen Kecskeméten a túlhevült pilóták és a tűzforró aszfalton szétolvadt gumik jelentették a legnagyobb problémát. Ez a két tényező sajnos sok munkát adott az OMSZ munkatársainak is, ezért szombaton a szervezők úgy döntöttek, hogy az eredeti tizenkettőről nyolc körre redukálják a futamok hosszát.

Spanyolok az élen

Rendkívül kalandos meccset vívtak a Youngtimer 90 kategória derbisei, a hétvége valódi színfoltjai voltak ők. Pátkai Miklós (MAMI ÉSE), Telek Béla (MAMI ÉSE) és Templom Vendel (MAMI ÉSE) egyaránt műszaki hibákkal küzdöttek, az esésekről nem is beszélve, szóval igazán embert próbáló hétvége áll mögöttük. Az időmérők során Béla és Miki egy másodpercen belül voltak, de a futamon a technika ördöge Béla útjába állt. Letört egy darab a gyújtógyertyájából, ami miatt a hengerfejet és a dugattyút kellett cserélnie. Miki mögött a második helyezett Spalovszky Viktor (MAMI ÉSE) lett, akit Hegyes Sándor (MAFC) követett. Vasárnap Bélának remekül szólt a gépe, ezúttal azonban Mikit sújtotta műszaki hiba, és ezért csak az utolsó helyről rajtolhatott. Bravúros motorozásának köszönhetően így is könnyedén vágott át a mezőnyön, és első lett Béla, illetve Viktor előtt. 


 

Pátkai Miklós és Telek Béla látványos párharccal örvendeztette meg a kecskeméti közönséget

A mezőny többi tagjának sem volt eseménytelen ez a futam, elvégre Laczkó Máté (MAMI ÉSE) Moriwakijáról leesett a kipufogó, a szimós Frey Péter (MAMI ÉSE) és Hegyes Sándor pedig elesett. Templom Vendel járt a legrosszabbul, aki egy Simsonost körözött éppen, mikor az elcsúszott előtte, és ő is földre került a szikrázva csúszó motor miatt. A második etapon Miki egy csúnya highside-ot mutatott be, így ezúttal elbukta a bajnoki pontokat, kiesése után a befutó sorrendje Laczkó Máté, Telek Béla és Spalovszky Viktor lett. A MiniGP egyetlen indulója Számadó Máté (F-2 Silver Racing Kft.) ezúttal is mindenkit elkápráztatott azzal, hogy ennyi idősen mennyire megfontoltan körözött a pályán, továbbá minden szabályt tiszteletben tartott, és egyetlen felesleges előzést sem kockáztatott meg.

Simsonból Yamaha

Ezúttal is szép számmal gyűltek össze a négyütemű nyolcadliteresek szerelmesei. A H-Moto Team két versenyzője is kivette részét a küzdelmekből, ugyanis szombaton Bódis Richárd (Moteuropemedia Kft.), míg vasárnap Kis Viktória (Moteuropemedia Kft.) állt rajthoz egy Yamaha YZF-R125 nyergében. Ricsi nem is hagyott esélyt a többieknek, ellentmondást nem tűrően nyert, míg mögötte Török Krisztián (MAMI ÉSE) végzett, és Somosi Alexander (Spárta ÉSE) lett a harmadik. Vasárnap Krisztiánnak és testvérének Török Istvánnak (MAMI ÉSE) Lakatos Hermannal (Spárta ÉSE) kellett megvívnia a második és harmadik pozíciókért, ugyanis Alexander egyszerűen kibérelte a dobogó legfelső fokát, esélyt sem hagyva a többieknek. A simósok közül Ragacs Róbert úgy döntött, hogy kipróbál egy négyütemű Yamahát, és nem is tette rosszul - elismerésre méltó ötödik helyet sikerült elérnie mindkét alkalommal. Igaz, ebben az is közrejátszott, hogy az első etap nem a szokványos módon ért véget, ugyanis Ernszt Norbert (Spárta ÉSE) a cél előtti kanyarban megcsúszott és nem sikerült megfognia a gépét. Emiatt piros zászlóval leintettek mindenkit és új rajtra már nem került sor. Bár csúnya esésnek tűnt, Norbi szerencsére egy enyhébb agyrázkódással megúszta a kalandot. A leintés pillanatában Somosi Alexander, Török Krisztián és Lakatos Herman volt a sorrend, majd a második futamon István megelőzte Hermant, ezáltal ő lett a harmadik.