MAMI Kupa - Máriapócs

Mindenki a rajtelőkészítőbe!

Elképesztően nagy érdeklődés övezte a MAMI Kupa idei szezonnyitóját, ahol száznál több motoros tette tiszteletét. A tömeg szinte garancia az izgalmakra, és bizony nem is volt hiány élvezetes meccsekből.

Mint már korábban olvashattátok, május 7-én elkezdődött a MAMI-Kupa 2016-os idénye - ezúttal is a Szabolcs-Szatmár-Bereg-megyei Máriapócson található A.M.G. RabócsiRing adott otthont az első felvonásnak. A hétvége során összesen 101 motoros nevezett, pedig - Budapesttől számítva - oda-vissza 5-600 kilométeres útra vállalkoztak a résztvevők.

Új szelek fújnak

Jó pár megbeszélés és egyeztetés előzte meg az évadot, ugyanis a szervezők minden szezonban törekednek rá, hogy javítsanak az amúgy sem hétköznapi színvonalon, és minél élvezhetőbb versenyeket rendezzenek. Az alapséma ennek ellenére szinte ugyanaz maradt, azaz szombaton a kupákat, vasárnap pedig az országos bajnokságokat láthattak a nézők, annyi azonban változik 2016-ban, hogy a kupanapokon az eddigi két futam helyett csak egy lesz, ellenben két időmérőt rendeznek. A további módosítások között szót érdemel, hogy a tavaly együtt induló 125-ös, négyütemű gépek, valamint a Youngtimer 90 kategóriába sorolt, végletekig reszelt kétütemű paripák idén különváltak.

 


Hová lett a láncom?


Nem kevésbé fontos részlet, hogy létrejött egy merőben új kategória, ami a Trofeo Motorline nevet viseli, melyet a Motor Line Kft. ügyvezető tulajdonosától, Gianni Favarontól kapott. Gianni célja, hogy csokorba gyűjtse a robogósokat – tudástól és tapasztalttól függetlenül –, akik egy jelképes összegért cserébe biztonságos körülmények között megtapasztalhatják, mi fán terem a pályamotorozás. Egy másik újítás a szombat késő délutánra tervezett, egyórás endurance-futam Le Mans-i rajttal megspékelve. Itt két pilóta – egy licenccel rendelkező és egy amatőr – nevezhet egyetlen motorral, melynek meg kell felelni a Youngtimer 90, a Youngtimer 125 4T vagy a Simson Sport kiírások valamelyikének.

Külön utakon

Minden bizonnyal nagy megkönnyebbülést jelentett minden négyütemű, 125 köbcentis géppel indulónak, hogy elváltak útjaik kétütemű társaiktól. Az így különvált 2T mezőnyben Pátkai Miklós nem talált ellenfélre a hétvégén, viszont mögötte komoly csaták folytak - Csáky Konor (MAMI ÉSE), Spalovszky Viktor (MAMI ÉSE) és Telek Béla (MAMI ÉSE) összecsapásait bizonyára sokáig fogjuk emlegetni még. Sajnos a technika ördöge végül közbeszólt, Béla motorjának gyújtásrendszere felmondta a szolgálatot, így az utolsó körökben nem tudott lépést tartani a többiekkel. Konor – aki mindössze tizenegy éves – és Viktor küzdelme az országos bajnokság második fordulójában mindenkit lenyűgözött. Hosszas csatározás után, mindössze öt körrel a leintés előtt sikerült Konornak Viktor elé kerülnie, és ezzel a dobogó második fokára állnia. A negyedliteres négyüteműek között a Török testvérek, István (MAMI ÉSE) és Krisztián (MAMI ÉSE) párharca ugyanazzal a lendülettel folyik tovább, mint ahogy tavaly megszokhattuk. A fiúknak nem volt könnyű dolga, van ugyanis a csapatban egy Lakatos Herman (Spárta MSE) nevű fiú, akit szinte lehetetlen megelőzni, és ezzel bizony sokszor borsot tör az ellenfelek orra alá.