Vizi sportmotor-szerelő (VSM) képzés a MAMI Csapatánál


Ezek a MAMI-sok tényleg megbuggyantak? Mi köze van a vízi sportmotor szerelésnek a motorkerékpárokhoz?

Igen, teljesen igazad van, ha első látásra meghökkensz, ám a Yamaha, a Suzuki, és a Honda magyarországi képviselői már 2004-ben felhívták a figyelmünket, hogy szükség lenne egy ilyen képzésre, mert egész Európában nincs hasonló.

Arról nem is beszélve, hogy a vízi sportmotorok technológiája, technikai megoldásai igen erős rokonságban vannak a kétkerekű sportgépekével, hiszen igen kicsi helyen kell összezsúfolni egy meglehetősen komoly lóerőgyárat.

Hát így esett, hogy 2004-ben kezdeményeztük az illetékes minisztériumoknál az Országos Képzési Jegyzék módosítását, s mivel Magyarországon élünk, laza kilenc év kellett hozzá, hogy a munkaerő piaci igény szárba is szökkenhessék.

De mit is fog tanulni, aki VSM szerelő akar lenni?

Először is két dolgot kell tisztáznunk:

  1. VSM szerelő az lehet, akinek vagyon motorkerékpár-szerelő végzettsége, mert a már említett majd egy évtized év alatt is csak úgy tudtuk engedélyeztetni a képzést, hogy a motorkerékpár-szerelő képzéshez kapcsolódó, úgynevezett ráépülés lehetett.
  2. Az előző pontból következik, hogy itt már nem fogunk a két-, és négyütemű motorok alapműködésével foglalkozni, hanem csak a tényleges fizikai különbségekkel. Ráadásul a két járművet használó csoport között jelentős különbségek is vannak. Ez azt jelenti, hogy ha egy eredetileg motorszerelő végzettségű szakember szót kíván érteni egy hajóssal, akkor illik megismerni a hajózás szabályait, kultúráját is. Éppen ezért a tananyag a következő képen alakul:

Tantárgyak, témakörök:

És végül még egy fontos dolog!

Kis hazánkban elég korlátozottak a vízi sportok, a hajózás lehetőségei, ám ne feledjük, hogy Európában élünk. Éppen ezért a Hajózási ismeretek tantárgy komoly része foglalkozik az állóvízi, illetve tengeri közlekedés és viselkedés szabályaival, eszközeivel.

Szándékaink szerint egy évtized múlva az Adria és a Földközi Tenger sportkikötőiben szép számmal lesznek magyar VSM szerelők!

Azok kedvéért, akiket sikerült felcsigáznunk(!), egy kis segítség a jelentkezéshez:

Ha van már motorkerékpár-szerelő végzettséged, és

Most szerezted és fiatalabb vagy 25 évesnél:Nappali tagozat, egy tanév
Idősebb vagy 25 évesnél:Esti tagozat (szombatonként egész nap), egy tanév.

Ha még nincs motorkerékpár-szerelő végzettséged, és:

Elvégezted a VIII. osztályt:Nappali tagozat, 3+1 tanév
Elvégezted a X. osztályt, és fiatalabb vagy 23 évesnél:Nappali tagozat, 2+1 tanév,
Idősebb vagy 25 évesnél:Esti tagozat (szombatonként egész nap), 1+1 tanév.